ماست زدن یا طرز تهیه ماست در خانه • دونفره

یبوست به خاطر حرکت کند روده ها شکل می گیرد پس برای درمان یبوست ماست میل کنید. پنیر حاوی نوعی پروتئین است که اثر مثبتی روی استخوانها و بافت مفاصل دارد و سهم زیادی در درمان بیماریهای تحلیل برنده “سیستم ماهیچهای” و اسکلتی دارد. کلسیم موجود در ماست برای سالخوردگان بی اندازه مفید است و این اشخاص که همیشه از عفونتهای روده ای خود می نالند اگر بطور مرتب ماست بخورند گاز و عفونت روده آنها به کلی برطرف خواهدشد. طبق مطالعات انجام شده در مورد خواص دوغ ، اگر فردی بعد از غذا به جای چای از دوغ استفاده کند ، بدن سالم تری خواهد داشت. افرادی که دارای حساسیت به لاکتوز هستند میتوانند فقط میزان کمی لبنیات به رژیم غذایی خود اضافه کنند و به ناچار از خواص شیر صرف نظر میکنند. به دوغهای صنعتی و تجاری علاوه بر نمک ، اسانس نعناع هم اضافه میکنند که ضرری ندارد . اما دوغ های صنعتی سرشار از نمک هستند و برای افراد مبتلا به فشارخون بالا ، نارسایی کلیه ، بیماران قلبی و عروقی بسیار مضر می باشد ، این افراد بهتر است در منزل و به شکل سنتی البته با نمک کم ، دوغ تهیه کرده و میل کنند.

هر دوی آن ها، پروتئین هایی با کیفیت بالا هستند اما « وی»، که به پروتئین سریع معروف است، به سرعت به اسیدهای آمینه تبدیل شده و جذب خون می شود. بعد از ورزش برای بازیابی بدن پروتئین انتخاب کاملتری نسبت به کربوهیدرات است، زیرا 9 نوع آمینواسید که بدن نمیتواند بسازد، اما عضلات برای ترمیم به آنها نیاز دارند را فراهم میکند. پژوهشگران میگویند که مصرف پروبیوتیکها ممکن است به افزایش نسبت باکتریهای مفید در سینه که از ریسک ابتلا به سرطان سینه پیشگیری میکنند، کمک نماید. لازم به ذکر است که در دوره های مختلف نگرش خاصی نسبت به انواع فرآورده های تخمیری شیر وجود داشته و از دیرباز نقش آن در سلامتی انسان در قالب داستان هایی در زمینه افزایش طول عمر بازگو شده است،به همین جهت مصرف آن به طور روز افزونی در اذهان عمومی به عنوان مواد غذایی سلامت بخش جای گرفته است. تحقیقات دیگری نشان داده است که شکستگی استخوان در افراد مسنی که مبتلا به پوکی استخوان هستند و در مناطقی زندگی میکنند که مصرف لبنیات، پروتئین حیوانی و کلسیوم زیاد است، آمار بسیار بالاتر دارد.

چونکه همیشه کار میکنند وقت برای تفریح هم ندارند. این میکروبهای سالم از رشد میکروبهای بد که باعث ایجاد عفونتهای معده و اسهال میشوند، جلوگیری میکنند. این باکتری ها رشد باکتری های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می شوند. ماست باعث سلامت روده ی بزرگ می شود، وقتی ماست مصرف می کنید شما به دو روش از روده خود محافظت می نمایید، اول اینکه ماست حاوی لاکتوباکتری است که از روده ی بزرگ حفاظت می کند و حتی خطر سرطان روده ی بزرگ را کاهش می دهد. نوشابه و استخوانها: يكي از اجزاء اصلي نوشابه، اسيد فسفريك است که عامل افزايش دفع كلسيم از استخوانهاست و احتمال بروز پوكي استخوان را افزايش ميدهد. به همین علت بهتر است لبنیات دیگری نیز مانند شیر را شب و پیش از خواب مصرف کنید تا میزان جذب کلسیم آن را بالا ببرید. پنیر یکی از غنی ترین منابع طبیعی کلسیم نیز می باشد. کلسیم برای افرادی که دارای تراکم استخوانی پایین بوده و همچنین بیماران مبتلا به پوکی استخوان نیز مفید می باشد.

برای جذب شدن بهتر کلسیم ماست آن را در زمانی که معده خالی است و یا پیش از میل کردن غذا مصرف کنید. این ماده معده را تقویت و به هضم غذا کمک می کند. ماست کمک می کند تا هضم غذا به درستی انجام شود. پنیر را پس از تهیه، نمک زده و داخل محلول آب نمک یا خود آب پنیر به مدت سه تا چند ماه نگهداری می کنند. برای رفع ترک خوردگی لب ها از ماست استفاده کنید.برای تهیه مرهم لب ها، چند قطره آب لیمو را در کمی ماست مخلوط کنید. یافته ها نشان می دهند که برخی از پروبیوتیک ها، سندروم روده تحریک پذیر را بهبود می بخشند. اسید لاکتیک موجود در ماست می تواند باعث تحریک تولید کلاژن شود،ماده ای که برای ترمیم سلول های آسیب دیده پوست بسیار مهم و ضروری است و نتایج آن نشان دهنده پوستی جوان و شاداب است. موها بر حسب فصل ممکن است کوتاه و نرم یا بلند و ضخیم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید